20/4/19

Nedant amb les tortugues

7-9 abril

Els propers dies els passarem nedant amb tortugues gegants!!

I ara pas per pas, deixem la homestay de Tangalle on just avui és l'aniversari del propietari, el qual ens va portar a veure les tortugues a la nit, com a regal li hem donat la síndria que encara portàvem del Neal. Ha estat una excusa perfecte per deixar la síndria!

A la secret beach
Avui també deixarem a la Corinna, doncs ella anirà a un poble del costat i nosaltres cap a Mirissa (2h bus). Intentem agafar el bus, però cap ens para!!! Al cap de 10min un cotxe canvia de sentit i ens diu que ens porta fins l'estació de bus de Tangalle, això sí.. pagant 200LKR (que després serien 150LKR). Des de l'estació és molt més fàcil agafar el bus perquè és el punt de partida de molts busos, com per exemple el nostre. El viatge, tot i que només són un parell d'hores, es fa una mica pesat... el bus es mou massa igual que el meu esmorzar srilankés a la meva panxa.

Turtle Bay de Mirissa, el nostre paradís
Un cop a Mirissa, després d'una dutxa i dinar, ens preparem per passar la tarda a la Secret Beach. També allí arribem ben suats per la pujadeta, però val la pena. Tot i que hi ha prou gent, i la platja és petita (la zona més banyable), ens podem posar a la sorra a l'ombreta i ficar-nos en la mini piscina natural que es crea. Aigües completament transparents! Passem una estona allà, observant peixos (tot i que ens hem deixat les ulleres de bussejar i la càmera aquàtica) i hem descobert un "peixos" o "amfibis" o "rèptils" que estan a les roques, no tenen potes, i salten entre les roques o s'arrosseguen. Marxem cap a l'hotel abans de la posta de sol, ja que intentarem veure-la des d'un mirador. Però... arribem una mica tard i ens quedem a veure-la des d'un espigó. I vet aquí a qui ens trobem!

Platja gran de Mirissa

No, no és la Corinna. És la senyora gran que s'allotjava a Ella en el mateix lloc que nosaltres la nit abans que nosaltres deixéssim Ella. Un cop sense sol, busquem "el lloc menys turístic possible" on bàsicament van els locals a comprar menjar per emportar. Hopper amb ou i arròs fregit amb "fruits del mar", cal dir que pel preu de l'arròs amb fruits del mar era millor agafar el de verdures i prou.

Posta de sol a Mirissa
L'endemà, ens llevem aviat per anar a la Turtle Bay, on podrem nedar amb tortugues gegants!
Diria que totes les que hem vist són Green Turtles (tortugues verdes) o bé Loggerhead.

Tortugueta

Tortugueta des d'un altre angle, i bé..
més aviat gran tortuga en comptes de tortugueta

Les tortugues s'apropen a la costa quan hi ha marea baixa. Així que ahir vam buscar quan era i és cap a les 9.30, així que arribar a les 8am és perfecte perquè estem quasi sols. Just després d'esmorzar una mica a la platja decidim anar a l'aigua "a buscar tortugues". I... en trobem!!

Tortuga nedant
Al principi una gegant que seguim i li fem fotos, vídeos, etc però després en veiem un parell més i una de més petita que és molt més poruga (i li falta la meitat d'una aleta superior). Són precioses!! S'acosten per menjar herbetes del fons marí. Cada 5 minuts necessiten sortir a respirar, per tant, les veus com pugen, treuen el caparró i es tornen a submergir. Les grosses no s'espanten encara que t'apropis molt. Ha estat genial!

Després de nedar amb tortugues: felicitat!
El dia següent tornem al matí, fins i tot una mica més aviat, a nedar de nou amb tortugues a la Turtle Bay de Mirissa abans de deixar la ciutat.

Tortuga pintada a una paret :)
Acabem el dia passant la tarda passejant per la platja gran de Mirissa fins al coconut tree hill (un mirador) per veure la posta de sol. Això sí, el mirador s'omple de noietes (i no tant noietes) posant amb modelets diferents...a més d'algun grup que també s'ha portat la música...igualment és una posta de sol maquíssima.

Després de sopar tornem a l'habitació i faig una nova dutxa on me n'adono que sóc una gamba!!! M'ha sortit tot el sol del matí!! Tinc l'esquena de gamba, com si fos una alemana!!!

Posta de sol des del coconut hill

Remarcar, que tal i com ens havien avisat, hi ha russos i xinos, tot i que per sort és temporada baixa... així que tot i haver-hi gent, està molt tranquil tot.