17/4/19

Safari i arribem a Tangalle, zona de platja i.. tortugues

4-5, 6-7 abril

Ens acomiadem dels nostres amfitrions, en particular de la peculiar propietària que al matí ens fa pancakes de coco tal i com ens va dir la nit anterior. Després d'esmorzar tranquil·lament agafem el bus fins "la junction" (l'intersecció) on esperarem el bus num.31 (que comprovarem que els horaris són completament aleatoris i els busos passen quan els hi dóna la gana) que ens portarà prop de Tissamaharama, de fet estem a 6km de la ciutat, i ens allotjarem a l'hotel Gran Halabana. Resulta que la nostra companya de viatge a Sri Lanka també agafa el mateix bus (i com ja sabíem s'allotjaria on nosaltres) i que per tant també farà amb nosaltres el safari pel parc Lunugamvehera (i no pel super turístic Yala).

Definició de Sri Lanka
Pont entre el llac de Weerawila

Un cop a l'hotel gaudim de les precioses vistes a un llac i de la simpatia (i bogeria) del propietari el qual no ens vol deixar passar gana per gens del món!
L'entorn de l'hotel, a part de les vistes al llac, ens permet veure búfals d'aigua, un cocodril i unes quantes aus!

Neal, Teixi, Esther, Corinna

Passegem fins al pont que divideix el llac i on tornarem al cap d'un parell d'hores més per veure la posta de sol.
Per sopar ens han portat del restaurant del seu germà  kottu amb pollastre molt bo i després un bol gegant de curd (iogurt) amb mel. Boníssim!! Som dues boletes. El propietari és un personatge, ens regala unes polseres per haver menjat tan bé i després ens ensenya la seva habitació on té "una festa" muntada, amb llums, uns super altaveus, té l'aire condicionat a tot drap!! (a nosaltres ens ha dit que el podem fer servir encara que haguem reservat sense AC).

Posta de sol des del pont
A mig safari (zona inundada a posta per fer una pressa);
unes quantes hectàrees de selva destruïda
Vistes a la pressa al costat del parc del safari

L'endemà, a les 5.30am després de prendre un cafè sortim en un jeep acompanyats a més a més pel Neal (el genial propietari) per iniciar el nostre safari al parc de Lunguwavehera. Parc obert farà dos anys, adjacent al conegut Yala (que desaconsello) i on estem quasi sols, només hem vist un jeep més amb un altra parella. El paisatge és maco, tot i que no hem vist ni elefants ni lleopards... només: molts ocells, búfals, cérvols, cocodrils,... i altres menys "exòtics". També, vist que el parc és prou nou, encara es pot veure que estan construint més camins per recórrer el parc. Cosa una mica trista, però que deu passar en tots els parcs amb safaris... talen i cremen part del parc per millorar la visibilitat per als turistes...

El nostre (sorollós) jeep
Àguila pescadora
Martí pescador enfeinat
Cérvols en llibertat

Al acabar el safari el Neil ens ha comprat regals : esponges, un raspall de dents i molta més fruita... a part de pagar-nos el tuktuk (quan podiem anar caminant i esperar a que arribés el nostre bus) és un crack! xD
I ja hi som de nou els tres al bus direcció Tangalle amb una pinya i una síndria (a més a més de mangos i altres)!

Cocodril

Una au gran: lesser adjutant, família de les cigones,
espècia vulnerable

A Tangalle el nostre guesthouse està aprop del bus així que hem anat directament caminant. És una homestay amb una família encantadora tot i que només el propietari parli una mica més d'anglès. De fet, són super gentils i honestos, el propietari s'ofereix a acompanyar-nos a la nit a veure les tortugues.

Destrosses a la natura per construir un parc,
per turistes...
Dins del parc de Lunguwavehera

Sopem amb la Corinna a la homestay i després encara que prou cansats anem a veure les tortugues. El camí és molt més llarg del que pensàvem però al final tenim sort i veiem una que just torna a l'aigua. Són enormes. Després ens topem amb una que just entra a la sorra i esperem que fiqui els ous. Però té mala sort i escull un lloc ple de d'arrels així que després de molts intents de fer el forat i tot i que el propietari del hostel intenta ajudar-la acaba molt cansada i es torna a l'oceà a recuperar energies després d'hores d'esforç. Quasi hem estat 4h amb les tortugues i val molt la pena, és increïble l'esforç que suposa la supervivència, en especial pels pobres animals en llibertat als quals els humans cada cop els hi posem les coses més difícil.

Tangalle
Tallant la pinya del Neal a Tangalle

Respecte les platges de Tangalle, són maques de veure però no estan fetes per banyar-se o nedar. Massa corrents, massa oleatge. De fet, només ens banyarem a Goyambokka, un platja una mica més petita que les altres de Tangalle però el mar era molt més tranquil. Acabarem la nostra estada a Tangalle i segurament l'última nit amb la Corinna sopant a prop de la homestay, tot i que a un preu molt més alt.. ok.. teníem vistes al mar :P