13/3/19

Hampi: entre temples i palmeres

8-12 març

Des de Palolem prenem el bus nit ,on en teoria havíem de dormir, fins a Hampi. El bus va donant sotracs així que dormir dormir... poc. Arribem puntualment a les 7:30am a Hampi. Un cop trobat allotjament, esmorzem i iniciem l'exploració de la ciutat sagrada ja que a migdia serà impossible fer res. Les temperatures a partit del migdia arriben quasi als 40ºC i es mantenen així fins les 17h... tot i que a partir de les 4pm ja intentem tornar a fer coses perquè alguns recintes de temples els tanquen a les 17.30h.

Hampi
El paisatge és espectacular, entre desert i palmeres, temples, camps d'arròs i un riu.

Vittala Temple
Detalls escultures en pedra al Vittala temple

Els temples d'Hampi van ser construïts sobre el 1500dC (ciutat molt important al segle XIV la qual va caure en mans musulmanes al 1565.

Pel matí fem l'anomenada passejada Kampa Bhupa fins al Vittala temple, un dels pocs que s'ha de pagar entrada (600Rs!!!!), tot i que a la tarda aprofitarem la mateixa entrada per veure el Lotus temple, sinó perdríem l'entrada...

Vistes al Virupaksha temple
L'endemà ens llevem a les 6:30am per llogar unes bicis i recórrer els temples del sud, amb més calma, de forma més còmoda que a peu, i més econòmica que un rickshaw.

Acabem el dia anant en bici fins Anegundi, poblet creuant el riu Tungabhadra. Així es troben encara alguns temples camuflats entre les cases, com abans passava a Hampi. No hi ha cap turista, només nosaltres :)

La simpàtica població a Anegundi

A les nits anems a sopar a un lloc amb una de les terrasses més altes amb unes bones vistes al Virupaksha Temple, temple encara en funcionament a dia d'ara i que es troba a dues passes d'on ens allotgem.

Els nostres vehícles
El 11 de març ens llevem cap a les 7am, esmorzem on ahir vam comprar aigua al a nit, un lloc molt casolà on l'home ens cuina la masala dosa davant nostre i el chai masala. Passem el matí explorant l'anomenada "hippie island", que es troba bàsicament a l'altra banda del riu. S'anomena així perquè està ple d'allotjaments per backpackers.

Vaixells "coracle" al riu Tungabhadra

Fem quasi la volta "a l'illa" i la creuem de banda a banda. Els paisatges són espectaculars, entre desert amb roques i arrossals amb palmeres. Per aquesta zona és molt freqüent trobar gent fent escalada "boulder" sobre les roques que hi ha per aquí.

Des de l'alberg: plantació de plàtans i palmeres

Abans de tornar a creuar ens parem a fer una lemon soda amb vistes als arrossals. mentre esperem per creuar (han d etenir un mínim de persones perquè la barca creui) parlem un un parell d'indis  molt simpàtics de la zona de Kerala, els quals potser els retrobem a Kochi ^^!