19/8/19

Entre Costa Rica i Panamà, paso Canoas

25 juliol

Entrada curteta per explicar el pas fronterer de "Paso Canoas" entre Costa Rica i Panamà.

Després de llevar-nos moolt aviat, però sorprenentment tenir els pancakes preparats, anem en Uber a l'estació on agafarem un bus de 9 horetes, si tot va bé, que ens portarà fins a David (Panamà). Anem amb la companyia Tracopa, sembla prou seria, surt puntual i el bus és decent. Fem un parell de parades per menjar i fer pipi abans de passar la frontera. Bàsicament passes per immigració de Costa Rica, et fiquen el segell de sortida, passes cap immigració de Panamà, ensenyes que tens algun vol/bus per sortir del país (sort que ho vaig mirar amb temps i vam agafar per expedia un vol amb possibilitat de cancel·lació en 24h!).  A continuació agafes les bosses perquè han de passar un control, et fiquen un altre segell d'entrada a Panamà i de nou pugem al bus. Hem tingut sort i no hi havia cua a la frontera i tots els passatgers hem passat sense problemes. Així que arribarem a David cap a les 17h-18h.

Bé, ara toca avançar el rellotge una hora! Que no ens passi com a Brasil en l'altre viatge... Així que ara tindrem la sortida del sol a les 6am i la posta de sol a les 6pm. Perfecte :)

He decidit fer nit a David vist que l'hora d'arribada a David era una mica depenent de la frontera... però donat que érem en hora podíem haver agafat el bus per a Boquete (45min) directament el mateix dia i dormir ja ha Boquete que és el nostre primer destí a Panamà. Però què hi farem, això sí, tornem a fer servir airbnb! I aquest lloc és prou peculiar, tot i que és una llàstima que el "propietari" no hi sigui. Resulta ser un centre cívic que té un parell d'habitacions que les lloga com airbnb. El nostre hoste ha deixat encarregades a un parell de persones per estar a la nostra arribada i també quan marxem a l'endemà. David no és ciutat per visitar, i a més pel que diuen a la nit pot ser una mica perillosa depèn la zona (recordem que és la segona ciutat més gran a Panamà després de la capital, Panamà city).

I, ja som a Panamà! On no tenen moneda pròpia, sinó que usen els dòlars americans com a moneda oficial. Només que tenen monedetes de quart de dòlar i 5 cèntims de dolar. També anomenada balboa, doncs era i encara és (via algunes monedetes) la seva moneda. Això sí,  ja ens han dit que aquests cèntims els hem de canviar abans de sortir de Panamà doncs no els accepten enlloc fora Panamà.

També com a punt divertit és que els panamenys parlen de la capital com a Panamà (el nom oficial seria Panamà ciutat) però clar ja ets a Panamà!