6/5/19

Singapur: parada al món modern

20-24 abril

Fa quatre anys vam passar per l'aeroport de Singapur durant la nostra primera volta al món, i vam quedar al·lucinats pel seu aeroport. Vam dir que si mai tornàvem a fer escala a Singapur, segur que ens quedàvem alguns dies per conèixer la ciutat. I així ha estat!

Casetes d'estil xinès pel barri indi
Una mica de tot: temple hindú, temple xinès i gratacels

Aterrem a Singapur sobre les 7.00 sense haver dormit massa perquè el vol era curt i amb la diferència horària és com si fossin les 04.00 de Male...Arribem en metro a l'hotel (el qual dos dies abans ens van assignar després de que ens cancel·lessin la reserva a Booking...).  Donat que hem arribat molt aviat encara no està preparada la nostra habitació. De mentre el propietari, d'origen indià, ens ofereix uns cafès i un lloc per deixar les maletes i seure'ns i és disculpa mil cops per no tenir encara l'habitació. De fet, ens fa passar a una altra habitació perquè poguem descansar, però resulta que també arriben aviat els seus inquilins... Igualment ens prepara la nostra habitació al cap de pocs minuts, després de que porti com 10 minuts diluviant!

Temple de la dent de buda a Singapur
Pregueres al temple budista

Descansem una estona i quan deixa de ploure sortim a fer una volta pel nostre barri, Little India, el barri on hi ha majoria d'inmigrants indis i de bangladesh i on pots trobar restaurants indis a cada cantonada! Com trobava a faltar el menjar indi... cada dia esmorzarem al mateix lloc indi, un bon esmorzar indi (dosa, idly, paratha... masala chai... mmmmh...). De fet, per dinar arribem a un Food Court (zones plenes de petits restaurants, moltes d'elles són plantes en centres comercials), i dinem també menjar indi :D

Mesquita Masjid Sultan

El modelet que em van deixar
per poder entrar a la mesquita

Singapur és un país multicultural: hindús, budistes chinos, musulmans malais, cristians i alguns occidentals. I sembla que tots viuen en pau i tranquil·litat... com hauria de ser. També és un país molt modern, ja sigui comparat amb els seus veís asiàtics com amb Europa o Amèrica. Té un skyline més similar a New York que a qualsevol ciutat europea. Gràcies a aquesta multiculturalitat fa que la cuina sigui fantàstica, pots trobar de tot i a preus molt raonables. Doncs Singapur és car, car a nivell europeu, però sortir a menjar fora és econòmic.

Gardens by the Bay

Els famosos arbres del jardins Gardens by the Bay
Espectacle de llums a Gardens by the Bay

Aquesta ciutat/país està plena de centres comercials (amb aire acondicionat, cosa molt important donat la calor húmida que fa quan no està plovent...). Hi ha un barri on només hi ha botigues de luxe i centres comercials, un rere l'altre. Aquests dies hem passat unes quantes hores dins d'aquests espectaculars "malls", ja sigui per recuperar-nos de la calor com per menjar en els seus Food Court provant totes les coses que els nostres estómacs ens deixaven. Hi ha mil plats per provar!!! Doncs tens moltes cuines juntes (xina, tailandesa, vietnamita, malai, japonesa, índia,... a més de cuina europea).

Un bon esmorzar indi per començar el dia
Integrada al paisatge :P

Passegem per Marina Bay, el barri més modern de Singapur i sopem a Chinatown la primera nit (tot i que Chinatown ens sembla un dels llocs més turístics per menjar...). L'endemà tornem a Chinatown per visitar el temple de la dent de buda després anem a fer un cocktail a l'hotel més espectacular que hem vist mai: Marina Bay Sands, tres torres de 57 plantes d'hotel i una última planta on hi ha la piscina més gran del món (a aquelles alçades). A "Ce la vi", on ens permeten veure les vistes i la piscina des de la planta 58, pagues 22SGD per cap per poder pujar-hi i pots usar els diners per demanar el que vulguis. També és un bon moment per fer una pausa i descansar del sol per després anar a visitar els famosos jardíns, Gardens by the Bay, on han construït arbres artificials on "el tronc" està ple de plantes diferents. Fem temps pels jardins, fent parades per menjar i tastar nous plats fins l'hora de l'espectacle de música i llums als arbres.

Escultura recordant els vells temps

Un altre dia visitem a primera hora el barri malai, on es troba una mesquita molt maca, Masjid Sultan. Aquí cada religió i comunitat ensenya a respectar les altres des de ben petits, això permet una convivència mai vista en cap altre país. A més, que cadascú pot aprendre 3 llengües fàcilment. L'anglès és llengua oficial junt amb el tamil, el mandarín i el malai. A l'escola la llengua vehicular és l'anglès i després tens "les optatives" de fer malai, mandarí o tamil. I pel que ens van dir, la gent normalment tria una llengua que no es parli a casa, és a dir, aprenen una nova llengua. Després prenem el metro (el mitjà de transport més eficient que hem pres últimament) i anem a l'illa de Sentosa.

Hotel Marina Sand Bay, on hi pujarem!
Marina Sand Bay Hotel de nit

Sentosa és bàsicament un "parc d'atraccions". Tens platges, tens Universal Studios (sí, un parc d'atraccions), un aquari, més jardins, tens hotels de luxe (tipus els de Port Aventura), restaurants (Food Courts) i botigues de luxe i pots fer activitats aquàtiques. Tot això de pagament... Així que nosaltres ens passem quasi tot el dia passejant per allà, observant a la gent i com era d'esperar menjant! A les platges no hi estem perquè es posa a diluviar en el moment en que ens apropem. També anem a veure un barri comparable a Capri, port ple de yats, apartaments residencials de luxe, nens blancs (occidentals) amb xaxes asiàtiques... De fet.. estem restringits a passejar només per una zona, doncs la resta és només pels residents. L'única cosa que em feia més gràcia de pagar per veure-la era l'aquari, hi ha mantes, taurons, ... però un altre cop serà ;)
Acabem el dia anant a veure l'espectacle de llums i música a Marina Bay, un espectacle diferent al dels arbres, però igualment val molt la pena.

L'espectacular piscina de l'hotel Marina Sand Bay

Vistes al jardins de Gardens by the Bay;
des de la 58 planta de l'hotel Marina Sand Bay
L'últim dia, acabem de veure una part de la zona de Marina Bay on encara no hi havíem passat: l'Hèlix pont, des d'on es veu una part del circuit de Singapur, el seu camp de futbol sobre el riu i com quasi des de qualsevol punt de Singapur, els gratacels. Canviant de barri ens anem a Orchard Road, la zona on es troben els centres comercials més de luxe. Allà acabem dinant en un dels tants restaurants d'estrella Michelin que té Singapur a preu de carrer. Per 14SGD (uns 10 euros) tenim un ramen de cranc realment bo!

Skyline nocturn a SIngapur

Espectacle de llums a Marina Bay
Teníem previst passar pels jardins botànics però es posa de nou a diluviar... així que acabem passejant una mica més pel centre comercial i després tornem a l'hotel a descansar fins l'hora de sopar. Per sopar avui quedem amb en Bruno, un amic d'un company de feina de Torí, el qual és un gran viatjador, i viatja, es para a treballar (en aquest cas Singapur) i torna a viatjar. Sopem per Chinatown i després anem a prendre unes cerveses a la zona del riu.

Vespre amb en Bruno!

I demà a primera hora cap a Yangon (Myanmar)!

Skyline de Singapur

Comentar que el 23 d'abril, Sant Jordi, hem entrat a una llibreria... era la cosa més similar a fer per celebrar Sant Jordi, a part de menjar un bon Ramen i fer unes cerveses a la nit amb en Bruno.