10/5/19

Yangon: La capital "real" de Myanmar

24-26 abril

Tothom pot pensar que Yangon és la capital de Myanmar, però resulta que no és així des del 2006, Naypyidan, ciutat al mig del país que ningú coneix és la capital oficial des de fa menys de 20 anys. Ara bé, Yangon continua essent la capital en pràctica, on hi ha els edificis bancaris, etc etc.
Cal dir que com a ciutat per visitar tampoc és que tingui tantes coses a fer... i més sota una calor de 40ºC...

A la Shwedagon Pagoda
Descans a la pagoda Shwedagon
Monja budista a Shwedagon

Arribem des de Singapur a Yangon pel matí i prenem un bus fins al centre de la ciutat. Arribem fàcilment a l'hotel i descansem una estona...bé.. bàsicament sortim a dinar a un dels llocs recomanats per l'hotel que resulta ser un lloc super pijet, molt maco, però els preus no són preus locals... ok.. molt econòmic per un europeu, però car per ser Myanmar. Deixem passar les hores de més calor a l'hotel (on tenim aire condicionat) i anem a visitar la pagoda més famosa de la ciutat i potser de Myanmar: Shwedagon pagoda. El temple és més aviat un gran complexe de temples amb una pagoda gegant al mig (~100 m). Després d'estar explorant una mica tot el complex un grup de guies en pràctiques s'ha apropat i ens ha fet un petit tour gratuït per practicar. Ens ha explicat que hi han 7 budes al voltant de la pagoda, un per cada dia de la setmana, i que cada persona tira aigua a sobre del que li correspon segons el seu dia de naixement, tot això per tenir sort. Després de fer unes quantes voltes a la pagoda vam començar a baixar en direcció al hostel. De camí vam trobar una mena de plaça amb 4 o 5 restaurants locals amb prou bona pinta així que ens vam quedar allí per sopar. Sorprenentment tenien un menú en anglès però el nom dels plats no era molt clar així que es pot dir que vam agafar dos plats quasi a l'atzar, una amanida que va arribar amb una mena de fideus d'arròs i una sopa que portava de tot: fideus, carns, bolets, ... tots dos molt bons la veritat i com sempre per un preu irrisori, tot 4500 MMK ~3.5 eur.

Monjos:
vermell fosc = Myanmar mascle monjo,
rosa = Myanmar femella monja,
taronja: monjos tailandesos

Demanant sort, banyant el monjo dels divendres
El 28.8.1987 era divendres

Pregàries a Sule Pagoda

Vida local a un carrer al barri xino de Yangon
L'endemà ens llevem aviat per evitar la calor (cosa impossible...) i visitem la Sule Pagoda que tenim just al costat del hostel i que està al centre de Yangon. Era maca però comparat amb la Shwedagon pagoda que vam visitar ahir es veu prou petita, tot i que no deixa de ser enorme. Curiosament al costat d'aquesta pagoda hi ha una església i una mesquita així que a primera vista sembla que almenys a Yangoon totes les ètnies viuen en pau entre elles. Tot i que tots sabem la massacre que el govern de Myanmar està fent a l'ètnia Rohingya..

Mercats asiàtics: carn, peix, verdures..

Vistes a Sule,
la pagoda que teníem al costat de l'hotel

Activitat principal pel locals a Botahtaung jetty:
alimentar gavines

Quan hem acabat de visitar la pagoda hem anat a veure el mercat de Bogyoke però encara era massa aviat i molts dels llocs eren tancats així que hem anat a fer una volta per Chinatown. Com era d'esperar Chinatown és un lloc ple de petits restaurants (xinesos i de tots els tipus) i temples budistes amb estètica 100% xinesa, hi havia molta gent però segurament a la nit està encara més animat tot. Després de Chinatown hem tornat a provar a anar al mercat de Bogyoke. El mercat té una secció central plena de joieries doncs Myanmar és conegut per les gemes que s'hi extrauen, especialment el jade. Després d'això ja eren les 12 i amb la calor ja és prou difícil caminar pel carrer així que hem tornat al hostel a descansar una mica. Acabem sortint per veure la posta de sol al Botahtaung jetty (moll) al costat del riu Yangon. El més sorprenent és que al moll hi ha un vaixell descarregant sacs gegants d'arròs per persones (cap carro...) mentre persones amb cert nivell econòmic arriben per veure la posta de sol i el que és més sorprenent, per alimentar les gavines!!!!

Sorpresa al voltant del llac Kandawgy,
llangardaix blau
Vistes al palau Karaweik des del llac Kandawgyi
Nena birmana
amb la típica "crema solar/maquillatge"
Escales mecàniques dins del temple, i... anem descalços!

El nostre tour turístic per Yangon finalitza visitant el Kandawgyi Lake que està envoltat d'un parc. Arribem quan encara la calor és suportable, i tal i com havíem llegit, hi ha molts trossos en obres perquè estan canviant les passarel·les que travessen el llac. Així que hem anat endavant i endarrere pels trossos que es podia passar. Acabem fent la volta al llac quan comença a fer força calor... Tornem a peu i descansem a l'hotel fins l'hora de dinar, on fem una ràpida escapada a un lloc indi que ja l'havia fitxat, però molt local. De fet, dinem per menys de 2eur... Tornem a l'hotel i el Teixi descobreix que li han piratejat la targeta N26... (han fet unes compres que no toquen...) així que ens quedarem sense una de les targetes internacionals on podríem treure diners sense càrrecs... què hi farem...