12/4/19

Ella: turisme, te, arròs i muntanya

1-3 abril

Gràcies al propietari del hostel de Kandy ("the best hostel") tenim el truquet d'agafar el tren per Ella (6h de tren) des de Peradeniya (algunes parades abans de Kandy). I per què fem això? Doncs resulta que el tren de Kandy a Ella és uns dels trens amb millors vistes i per tant un dels més turístics i per tant va ple... Les vistes són a plantacions de te, però estem parlant d'un tren que va a 1800m d'altitud. Hem fet una cursa en el trànsit de Kandy per arribar 10min abans que el tren sortís, de moment encara som tres! Pugem i preguntem qui baixa a Kandy, perfecte, tenim seients assegurats!!!  Les vistes són maques a mida que t'apropes a Ella. El tren va fent parades així que de quan en quan pots fer fotos parat. Però les típiques fotos són aquelles en que el tren es troba en una corba envoltat de plantacions de te.

Plantacions de te entre Kandy i Ella

Foto des del turístic tren: Kandy-Ella

La nostra homestay està una mica apartada de la civilització, per una part, estem super tranquils i envoltats de gent local. El problema és que per arribar a la ciutat hem de fer 3km a peu en pujada, o agafar un (o dos) bus que passen fins les 7pm, o prendre un tuktuk (el qual surt car respectivament...per fer-vos una idea, el tren fins a Ella ha costat 300LKR, per cap, en 2a, el tuktuk costa 350LKR...després de regatejar). Això sí, la passejada fins la ciutat és força maca, es va per un caminet envoltat de plantacions de te i d'arròs.

Plantant arrós, al costat de la nostra homestay
Més arrossals
El pont dels nou arcs

Ella resulta ser un dels llocs més turístics i amb més "gent blanca" dels que hem estat...restaurants per guiris, hotels per guiris i preus per guiris.  És conegut per les vistes, les possibilitats de fer trekkings (que es redueix a dos trekkings...) i bé... aquí la temperatura és moooooooolt raonable!! No ens cal ni ventilador i per la nit ens tapem!

Des del Little Adam's Peak vistes a l'Ella Rock

Camps d'arròs als voltants d'Ella

Recordar que continuem amb els habituals talls de llum per la falta d'aigua per generar energia...

Camaleó o similar

Després de la primera nit, ens llevem a les 6am, esmorzar que hem comprat el dia anterior i a la homestay ens podem fer cafè en pols amb llet en pols. Avui fem el Little Adam's Peak (el petit pic d'Adam) juntament amb la Corinna. L'excursió a partir de l'estació de tren d'Ella és molt fàcil i a les 9am ja som de nou de baixada.  Vist que és molt aviat decidim continuar caminant fins un pont "turístic", l'anomenat "nine arch bridge" (el ponts dels nou arcs).

Iniciem el camí cap a l'Ella Rock

Per la tarda veiem com planten arròs des de la terrassa de la homestay, de fet, després m'apropo per veure en més clarament com ho fan :) tot manual...

Al vespre ens entretenim xerrant, sota la llum de les espelmes perquè és hora de tall de corrent, amb una parella de Bangalore (Índia) que està a l'habitació del costat. Avui sopem a la homestay, on esperàvem un super sopar i resulta una cosa pse pse..

Vistes des de l'Ella Rock

L'endemà ens tornem a llevar a les 6am (i poc), cal dir que aquí a aquesta hora ja tothom està actiu, repetim la mateixa rutina que ahir però aquest cop anem nosaltres dos a fer la ruta de l'Ella's Rock (la roca d'Ella), una ruta un pel més llarga i amb més pujada al final (que et fa suar...). Caminem un bon tros sobre les vies del tren fins la següent estació i una mica més enllà, després cal girar a l'esquerra, on el camí es fica entre plantacions de te. Tot molt planet llevat potser l'últim quilòmetre on hi ha una bona pujada. A dalt les vistes són maques, i hi ha un parell de miradors, tot i durant el trekking hi ha altres punts amb bones vistes. A la baixada ens trobem la Corinna que puja, doncs ella té un super esmorzar a l'hotel que no se'l vol perdre!

Ocellet de camí de tornada a l'Ella Rock

Acabem passant el vespre a Ella, on xerrem també amb la nostra nova veïna d'habitació, una dona anglesa que viu a Brasil. Deixarem Ella i la nostra homestay on hem acabant apreciant la seva propiè`etria, la qual sempre es refereix a nosaltres com: "daughter" (filla) i "son" (fill), que ens ofereix pancakes amb coco al matí abans de marxar.