6/4/19

Explorem Polonnaruwa des de Habarana

28-29 març

Després d'una bona matinada agafem el tren de les 6.05am cap Habarana. Són quasi 6h de tren, però diguem que els sleeping bus indis eren tranquils comparats amb aquest tren!! És impossible dormir una mica... però és impossible també tenir el cul enganxat al seient, això bota més que un bus indi!

Conduint un tuktuk! El tuktukero em va deixar!
Serp d'aigua trobada en un bssalt gran d'aigua
pujant al Piduranagala

Des de l'estació de tren d'Habarana prenem un tuktuk molt raonable del qual prendrem el seu contacte per a la tarda anar a veure la posta de sol des de la roca Piduranagala, no anem pas a la famosa Sigiriya ja que el preu és de 30$ (USD)! I la nostra roca és de 500LKR (2.5eur).Les vistes són espectaculars, tot i que cal dir que el final de la pujadeta és una mica escalada, però realment val molt la pena. Feia temps que no veia un paisatge panoràmic tan espectacular. Acabem de veure la posta de sol i baixem que ja se'ns ha fet fosc.

Vistes a Sigiriya des de Piduranagala

I ara som tres!

Caminant cap al no res
Comentar que aquí, i quan dic ara aquí vull dir en tot Sri Lanka, tenen talls de corrent cada dia, 2 hores al matí, 3 hores a mitja tarda i una hora al vespre. Tot és a causa que no plou i per tant les centrals hidroelèctriques no donen a vast. D'aquesta manera acabem sopant els tres (nosaltres dos i la Corinna) amb espelmetes.
Un dels temples de Polonnaruwa

Super iguana!

Abans de deixar Habarana fem una excursió, bé, agafem el bus fins Polonnaruwa, antiga capital de la zona durant l'any 1100-1200dC. Nova experiència singalesa (singalès: persona d'ètnia singalesa (centre i sud del país): el bus va a petar, i no de turistes... a més a música a tot drap i a una velocitat considerable... però arribem sans i estalvis al cap d'una horeta. Només baixar del bus ja hi ha un tio intentant llogar-nos unes bicis, que al final acceptem per 300LKR per bici (1.5eur), ara toca anar a comprar els tickets que costen 25USD!!!. Els preus pels estrangers dels llocs turístics ha pujat de forma desproporcional en els últims anys. Si continuen així serà un país només per turistes amb diners o que no els importa pagar aquests preus injustos.

Cara de concentració o preocupació?
Martí pescador comú

Recorrem l'antiga ciutat de Polonnaruwa en bici. Els temples van estar abandonats per anys, fins que els britànics els van redescobrir. Els temples daten del 1100 dC, l'època daurada de la zona. Tot i que alguns d'ells d'influència hindú, ja que els indis (Colas) van conquerir part de Sri Lanka durant uns anys. Aquí recordem que són majoritàriament budistes (llevat al nord, els tamils, que són musulmans, i que de fet, fins al 2009 han estat en guerra civil). A mig matí ens prenem un "king coconout" fred :) i ens mengem els "vegetable kottu" que havíem comprat el dia anterior. Acabem la ruta de temples quan el calor comença a fer-se notar.

Detall dels relleus
Buda esculpit a la roca a Polonnaruwa

Jo ja trobo a faltar l'Índia, on primer pagues l'hotel al final i no a l'inici, tens lassi, tens chai, hi ha mil llocs al carrer per dinar, o picar alguna cosa, cosa que per ara a Sri Lanka no passa... a més de ser més car i la gent diria que potser més maleducada... i a l'Índia respecten més les distàncies que aquí. I per ara el menjar... no ens diu gaire... i els preus dels llocs turístics són exagerats!

Inici de l'àpat abans de la foto