30/4/19

Maldives: el paradís dels peixos

12-19 abril

Bé, tot i que la nostra entrada a les Maldives no comença del tot bé gràcies al lloc que teníem reservat per després de Male . Per sort, reservem a última hora un altre lloc en el qual gaudirem d'aquest paradís a preu molt més que raonable!!

Les nostres coordenades

Arribem a Male a la nit i no el tornarem a veure fins el dia que marxem del país, així que no tenim gaire a dir sobre la ciutat.. a part de que acostuma a ser el punt de partida o de retorn on passes una o dues nits com a molt.

Les nostres vistes mentre som fora l'aigua

Més i més peixos

Però parlem de coses importants: Les Maldives com a platja, mar, fauna marina.

Triggerfish,
es pot ficar de molt mala llet si protegeix els ous...
Passem 6 nits a Rasdhoo, illa que per sort té una bikini beach. Què vol dir? Maldives és un país musulmà, i llevat que vagis a un resort has de vestit cobrint-te espatlles i genolls i el mateix per la platja. Ara bé, hi ha algunes illes locals que han acceptat fer "bikini beach" de forma que allà sí que pots anar en bikini o similar sense problemes. Cal dir, que la gent fa una mica el que li dóna la gana... els musulmans i la gent local té motius per emprenyar-se...

Et sents com dins d'un aquari

Corall amb peixets

La bikini beach de Rasdhoo és petita però amb hamaques i sempre hem trobat lloc. Ara bé, el mar és increïble... coralls, peixos, alguna "raya" (rajada) (stingray)...

Peix humà :P

Cloïsses gegants!
El primer dia després d'arribar a l'illa en un speedboat (vaixell ràpid) passem la tarda a la platja descansant, doncs l'endemà gaudirem tot el dia de la platja, més aviat del seu mar. Mar on no hi ha onades!! Mar transparent, calent i amb moltes zones de poca profunditat. On el paisatge sembla mentida...

El nostre sopar pescat per nosaltres mateixos

Un altre dia anirem a visitar l'illa Madivaru i Madivaru Finolhu i farem snorkeling entre les dues illes. De fet, són dos illots inhabitats, on es pot anar caminant (amb l'aigua pels genolls) d'un a l'altre.
El fons marí torna a ser preciós. Cal dir que sempre has de saber trobar les zones interessants, doncs també i hi ha molt tros que és només sorra o corall mort.I ens entretindrem mirant com els tauronets petits empaiten bancs de peixos al costat de la costa. També ens cauran quatre gotes mentre esperem que ens vinguin a buscar en vaixell.

Des de Madivaru a Madivaru Finolhu
Un gran peix de colors
Hem tingut també un vespre de pesca, on vam pescar amb fil de pescar, ham i trossos de tonyina. I... vam treure uns 6 peixos cadascú!!! Dels quals ens vam menjar tres per sopar. Ens van fer una barbacoa per fer les nostres captures (òbviament no podíem fer totes...). Entre els peixos que vam menjar hi ha la barracuda i el red snaper.

Peixets
Posta de sol a Rasdhoo

I després de dos dies esplèndids on hem gaudit de les excursions sembla que aquesta sort finalitzarà i arribarà el mal temps a les Maldives... és a dir, tota la resta de dies tindrem tempestes a migdia i a la tarda o nit... Tot i així passem cada matí a la platja fent una mica de snorkeling i llegint o descansant (bé... no és que estiguem gaire cansats... però tampoc hi ha gaire més a fer! i l'illa no té gaire).

Peix lletjot
 En resum, hem vist mooolts i mooolts peixos de colors, alguna rajada (raya/stingray), un munt de tauronets de corall baby (reef sharks) i algun no tan baby.... un parell de morenes...una estrella de mar gegant, unes quantes cloïsses gegants i... com dèiem: molts i molts peixos de colors!

Vida fora de l'aigua
L'última nit anem a sopar fora, és a dir, anem a l'únic lloc que hi ha per sopar fora... i gastem les rufies que ens queden. Cal dir que el curry era com una sopa de ketchup... i que només es salvava el kottu que va demanar el Teixi...tot per 10$...els preus aquí ja no són pas els de Sri Lanka o Índia...

Sembla que fins i tot es relaxa!
L'atac dels peixos xD

Parlant amb el noi del hotel ens explica que la seva família, junt amb moltes altres van ser desallotjades de l'illa on ara hi ha un dels resorts més grans de les Maldives... per poder construir el dit resort... i els van ficar a Rasdhoo, una illa molt més petita en comparació. També ens explica com ha empitjorat el transport públic pels locals. Abans hi havien molts més ferrys locals i les avionetes/hidroavions eren molt econòmics 100 Rufias, ie, 5eur. Ara un viatje pot rondar els 100USD...també dir, que l'illa on ens trobem ara abans es dedicava bàsicament a la pesca i ara al turisme. Fins i tot, el pescador al que el hostel lloga la barca i el que ens ha portat a fer el parell d'escursions, ell ja no es dedica més a la pesca, viu dels diners que el hostel li dóna per l'ús de la barca pels turistes...i quan té temps lliure i ganes doncs potser sí que surt a pescar, però només per plaer. Fa una mica de pena que es deixin les activitats locals tot pel turisme,  i en especial que es deplaci població per construir resorts...

Rasdhoo

Sí, les Maldives són un paradís... però tot paradís té una cara negra que no acostumem a veure...