6/6/19

Bangkok: dies gourmet

17-21 maig

I arribem a Tailàndia! En concret a Bangkok on passarem uns dies abans de començar la nostra ruta per Vietnam. A Bangkok ja hi hem estat, però ens vam quedar moltes coses per visitar, a més que és una ciutat on el menjar és increïble!!

Parc Lumphini
Construccions i vigilants del Gran Palau

Això sí, aquest cop hem agafat una habitació amb aire condicionat (i al costat de Chinatown)... tot i que cal dir que tindrem sort i no farà tanta calor ni humitat com la que esperàvem o recordàvem.
Només arribar ja anem a buscar pel barri de Chinatown alguna cosa per menjar, més en concret, una papaya salad i un pad thai. Menjar típic per excel·lència d'aquest país i el qual enyorem...
Visitem el parc Lumphini que es troba a 40min a peu del hostel, es pot anar en metro, però decidim caminar. Cal dir que en bus o taxi haguéssim tardat molt més que caminant... doncs sobre les 17h el trànsit a Bangkok és terrible!
Escultures al Gran Palau

La Moncloa tailandesa
Guàrdia real tailandesa

Tenim mala sort el dia que decidim visitar el Gran Palau, doncs és el "Buddha's Day", diguem que és l'aniversari de buda dilluns, però la cerimònia la fan dissabte... així que a més de resultar que el palau estar a petar de xinesos majoritàriament maleducats (entren unes 25000 persones al dia, de les quals 20000 són xinesos...), el temple on està el buda "esmeralda"/maragda (que en realitat està fet amb jade), és a dir, l'atracció principal de visitar el palau... no és accessible avui pels turistes perquè estan fent la cerimònia. Cal dir, que encara hem tingut sort, doncs fa un parell de setmanes que va ser la coronació del nou rei a Tailàndia i que tot el país estava de festa... Gràcies a que fan tours gratuïts en anglès ens assabentem d'algunes coses més del recinte del palau, tot i que seguir a la nostra mini guia tailandesa no és cosa fàcil... El recinte és molt maco però entre la gent i la calor no val tant la pena... especialment després del preu que pagues... 500 bahts, ie uns 12 eur...que no és poc...

El nou reig tailandés

Paradetes flotants a  Khlong Lat Mayom
Al mercat flotant: Musclos per esmorzar? Vam fer vieires :P

La bona sort retorna quan descobrim que qui gestiona ara el hostel és un noi italià el qual ens ha recomanat diferents llocs a Bangkok que d'una altra forma no els haguéssim trobat mai, ni tan sols pensat. Així que després de fer petar la xerrada una estona i imprimir els visats per Vietnam decidim anar a Terminal 21,  un centre comercial curiós: cada planta esta dedicada a una ciutat i la decoració és completament diferent, i el més important: té un food court que no està mica malament!! On sopem molt bé i a un preu molt raonable per ser Bangkok. Al sortir visitem el Cowboy Soi, un carrer just al costat que és el centre del red-district de Bangkok. Però sorprenentment està tot tancat... durant el buddha's day no es pot vendre alcohol... per tant potser té alguna cosa a veure el fet que estigui tota la zona "de festa" tancada completament.

Més delícies a les que no li sabem ficar nom

Mercat flotant de Khlong Lat Mayom

Skyline des del Royal Bangkok Hotel

Això és vida a Bangkok

Chinatown des de les alçades

Continuem els dies a Bangkok dedicats al menjar, un dels dies visitem el mercat flotant Khlong Lat Mayom, el mercat flotant menys turístic que he trobat prou proper a Bangkok. I en efecte, no hi ha gaires turistes i com hem arribat aviat hem pogut gaudir les primeres horetes de tranquil·litat. és a dir, hem pogut mirar les paradetes de menjar, triar i seure sense problemes a esmorzar: vieres amb salses, una crêpe amb coco picant, magdalena de gelatina, cafè asiàtic, és a dir amb llet condensada en comptes de amb llet. Sí, tot això per esmorzar, i més que haguéssim menjat, però no calia explotar i després també dinarem al mateix mercat (tot i que amb moooolta més gent). Entre esmorzar i dinar hem fet un passeig en barca on hem parat a un altre mini mercat i una botiga/granja d'orquídies. El tour en barca era més turístic.. però ja és el que ens esperàvem i per 100bahts per cap... doncs ok....Per acabar el nostre dia gourmet, primer anem a un dels llocs recomanats per en Luca, el gestor del hostel, el Royal Bangkok Hotel , on de 4-6pm hi ha happy hour, ie, pel preu d'una beguda/cocktail obtens una altra del mateix valor i a més tens vistes a Bangkok i ..piscina!! Tarda de relax abans d'anar a sopar per Chinatown i gaudir de les delícies de les mil paradetes que hi ha pel carrer.

Wat Arun

Sota el sol al Wat Arun
Mercat flotant però dins del centre comercial Iconsiam
El dia que visitem també el Wat Arun, al matí... només arribar estem morint de calor... però entrem a visitar el temple i els seus entorns que podem dir que són molt macos, llàstima que la calor no et permet gaudir del tot la visita... un cop farts de la calor decidim anar a un altre dels centres comercials monos que ens ha recomanat en Luca. Iconsiam: un centre comercial de luxe al sud d'on ens trobem i on arribem amb vaixell. Oh! de nou AC! i de nou tot una planta plena de menjaarrrr.... Ens passem la tarda al centre comercial entre botigues de coses estranyes, vistes a Bangkok i menjar :P i centre comercial al que tornarem a anar-hi abans de marxar cap a Vietnam, donat que el Asiatic està tancat pel matí... i fa massa calor per fer voltes pel carrer...i amb això deixarem la nostra revisita a Bangkok.

Després d'odiar els gossos a Myanmar,
trobem aquesta monada amb el pèl
més sedós que he tocat mai!