27/6/19

Hué: la ciutat imperial

3-5 juny

I deixem el nord de Vietnam, que sembla ser que és la part que més val la pena, i ens movem cap al centre de Vietnam: Hué, capital imperial del centre de Vietnam sota el domini de la dinastia Nguyen. Aquesta ciutat es situa a la vora del riu Perfum i es pot dir que va ser el punt de partició entre la Vietnam del nord i la del sud, donant lloc a una de les batalles més sanguinolentes de la guerra del Vietnam.

La majestuositat de la ciutat imperial a Hue
Entrada a un dels temples de la ciutat imperial de Hue

Arribem amb el bus nocturn que hem agafat des de Tam Coc, però arribem abans d'hora... podíem haver avisat que volíem baixar una mica abans... però bé... per evitar agafar taxi farem els 3km a peu amb les motxilles.. per sort són les 6am i encara no fa calor. Amb això arribem molt aviat a l'hotel el qual ens ofereix un cafè i aigua, a més de dir-nos que tindrem l'habitació cap a les 8am ;) perfecte! Sortim a explorar una mica i a esmorzar!

Bonsais, hi ha per tot arreu a Vietnam!
Taulell i pedres de Xiangqi (ja sé jugar!!!)
A Hué, al costat de la homestay on ens allotgem hi ha un munt de cafeteries i un parell de paradetes de banh mi: entrepans vietnamites (contribució dels colons francesos). Amb això tenim els esmorzars més que solucionats!

Mercat a Hue

Típics barrets decorats de Hue
Com era d'esperar la calor augmenta sense parar i a les 11am ja no s'hi pot caminar... després cau una tempesta a la tarda i a més el meu intestí també necessita estar descansant... Realment iniciem a explorar Hué a l'endemà.

Vistes des de la tomba de Khai Dinh
Detall d'un dels molts dracs
a la tomba de l'emperador Khai Dinh

Lloguem una moto i anem fins a la ciutadella. Allà, tot i ser les 8-9am hem de parar cada 5min per la calor... ara bé, al sortir trobem una cafeteria amb aire condicionat que serà la nostra salvació! Després d'una hora llarga de descans a menys de 30 graus ens atrevim a tornar a sortir al carrer. Fem una volta pels entorns de la ciutadella però tampoc hi ha gaire a veure. A la tarda, quan la calor comença a baixar i abans que tanquin (perquè clar... tancar una mica més tard de les 17.30h... no es pot oi?) anem a visitar una de les tombes imperials: Tu Duc. Els emperadors es dissenyaven la seva tomba, més aviat el recinte de la seva tomba, abans de morir. A tot això sentim tronades a la llunyania, però al final no és res i de camí de tornada parem a veure una altra pagoda on per primer cop veiem monjos vietnamites!

Els vigilants de la tomba de Khai Dinh
Per sort al vespre es pot sortir i fem una passejada mentre veiem com es pon el sol, tal i com tants vietnamites a Hue sembla que acostumen a fer a aquestes hores. El sol marxa i la gent surt! Hué de nit és molt més animat que de dia, famílies, parelles, grups d'amics, altres turistes vietnamites o no, surten a sopar o fer una passejada al costat del riu.

Entorn de la tomba de l'emperador Tu Duc

Pagoda de Thiên Mụ
L'endemà visitem la tomba de Khai Dinh, caracteritzada pel gran nombre de dracs amb ulls de vidre. A més, de tenir un exèrcit d'estàtues vigilant. Per acabar de passar el matí (que acaba aviat donades les altes temperatures...) passem per la pagoda Thiên Mụ, el símbol oficial de Hue. Intentem visitar també el temple de la literatura que hi ha al costat, però som incapaços de trobar una entrada oberta...

Als jardins de Hue pots trobar un gall gegant :P
De mentre aquests dies hem estat rumiant si llogar una moto per anar fins a Hoi An pel nostre compte o bé agafar un bus tour o bé un bus directe a Hoi An. Finalment contractem un tour en bus que ens portarà de Hué a Hoi An parant per diversos punts d'interès donat que són uns quants quilòmetres si no ets un motorista habitual (140km), fa molta calor i la llibertat que obtens per fer les mateixes parades no ens compensa.

Grup de dones a conjunt amb el vestit "de vestir" a Vietnam
També hem lidiat amb "la pesá" del hostel que està de 8am-3pm, sí sabem els horaris... l'altra dona i el fill que realment viuen a la casa són un encant, però aquesta dona sempre et vol vendre algun tour o que agafis el bus que et diu ella, i tot i no fer-ho amb malícia i el que et proposa no és cap bajanada de preu ni res, és una mica pesadeta... el primer dia ens va trucar al mòbil mentre visitàvem el mercat de Hué per veure si li confirmàvem o no el tour pel riu Perfum i la visita a algunes tombes! Òbviament no! De fet, ha acabat com ofesa amb nosaltres perquè no li hem agafat res del que ha dit ella, llevat el lloguer de la moto que ja ho teníem pensat i li vam dir nosaltres.

I amb això deixem la (calurosa) ciutat de Hué, ja estem pensant en l'hivern de Nova Zelanda...