13/6/19

Cat Ba, punt per explorar els espectaculars paisatges de Halong i Lan Hai Bay

24-26 maig

L'exploració a la famosa Halong Bay la farem des de Cat Ba, un punt molt menys turístic per ara i amb el paisatge igual d'increïble. A més, Cat Ba és una illa ja de per se i té un parc natural a la pròpia illa.

Des del port de Cat Ba
Granges de peix com li diuen ells, però totes molt familiars
Detall de les interessants
formacions rocoses de la zona

Un parell de dies abans vam comprar els tickets de bus per internet i la veritat no sabíem com seria el bus ni res, però hem tingut sort i anem amb la companyia Good Morning Cat Ba, que funciona molt professionalment. Això sí, l'hotel on ens quedem l'ambient és una mica raro, però tenim una super habitació amb AC. Passem la tarda fent una volta per la ciutat, doncs l'hotel està a uns 30min a peu del "centre", i preguntant pels tours per la badia ("Bay", "bahía") . Al final, decidim fer un tour de dos dies fent nit en una "floating village", poble flotant, i en la qual en teoria veurem plàncton fluorescent!

Lan Hai Bay (igual que Halong Bay)
Des del vaixell a Halong Bay
Pescador a la badia

El tour va realment bé, anem amb Cat Ba Vision (molt recomanable) amb un guia que parla perfectament anglès i és molt correcte en tot. A més, som només 10 persones en el tour durant el primer dia, on gaudim de l'espectacular paisatge de Halong Bay i Cat Ba Bay que correspon a la Lan Hai Bay. Fem un bany abans de dinar, mentre el guia vigila si tenim meduses a la vora... el dinar està molt bé i a continuació anem a fer kayak. Tot i que no podem entrar a la cova fosca "Dark cave" perquè la marea està massa alta, remem amb el kayak pels entorns i passem petites coves. El dia continua amb un altre bany proper a una mini platja on en teoria hauríem de fer snorkelling però l'aigua està massa remoguda per veure res... així que no ens hi parem gaire. Finalment arribem al floating village, on és una de les mil piscifactories, o "granges de peix" com li diuen ells, però a nivell familiar. Allí passarem nosaltres la nit mentre la resta del grup després de veure els "criaderos" de llobarro i altres, a més del "lucky fish", tornen cap a Cat Ba. Al vespre, després de sopar, tornem a pujar sobre un kayak i... només unes remades més enllà del lloc on dormim descobrim el plàncton fluorescent!! Increïble!! Som Harry Potters amb varetes màgiques (rems)!! Passem una bona estona jugant amb el plàncton fins que tornem cap a la nostra base, on després de fer petar la xerrada amb una altra parella i el guia anem a dormir que demà toca matinar. L'endemà, sols amb el guia i el conductor de la barca anem a visitar uns dels escenaris de la pel·lícula de King Kong! I estem completament sols! Fem kayak fins allà i fem el bany a la llacuna!! Increïble!

Kayak a Lan Hai Bay
Des d'on passaríem la nit,
vaixell de ciment per emmagatzemar aigua dolça

I ara toca tornar a terra ferma (ok.. una illa), i on després de resoldre alguns problemes amb l'allotjament, anem a fer una volta per veure les platges de Cat Ba, però estan a petar de vietnamites!!! Són vacances escolars aquí i tal i com ens havien dit, les platges s'omplen de locals. Platges, no gaire maques... però és curiós veure el comportament local, nosaltres anem a peu fins la platja, ells prenen un tipus de mini bus per arribar a la ciutat (10min caminant). A més, a una de les tres platges no es pot accedir perquè estan construint un super hotel... de fet, en tota la ciutat es veuen més i més construccions... aquest paradís i paisatge deixarà de ser-ho en pocs anys...

I continuem remant per la badia
Cap a la llacuna de King Kong
Gaudint la llacuna d'aigua dolça!

A Cat Ba ens podríem haver quedat un parell de dies més com a mínim, hi ha moltes coses per veure, però decidim que l'endemà anirem cap a Tam Coc, la Halong Bay terrestre.

Amb el nostre guia "privat"!
Una de les platges de Cat Ba,
plena de vietnamites!

Posta de sol a Cat Ba

Observació: Des de Vietnam no podem accedir al blog O_O (per sort sí que el podem editar sense veure exactament com queda, així que espero que el format de tot sigui correcte durant aquest mes).