16/6/19

Tam Coc: la terra foradada

27-29 maig i 1-2 juny

Arribem a Tam Coc després d'un viatge en una mini furgo plena de guiris atapeïts... hauríem d'haver tornat a anar amb Good morning Cat Ba... però vam agafar un "bus" una mica més barato...però la qüestió és que per sort la furgo para prou a prop del nostre hostel que es troba a 5 minuts caminants per carrerons.

Tam Coc
Nens fent el bany al llac del centre de Tam Coc

Sortim a fer una volta abans de que es faci fosc o plogui (ja que el cel té una mica de mala pinta...) i de pas busquem llocs on llogar moto i preguntem pel bus al nostre següent destí en un parell o tres de dies. Trobem un lloc per internet que té bones crítiques en llogar motos i la veritat és que la dona dóna confiança, parla anglès i ens deixa la moto ja aquesta tarda sense cobrar-nos més. Així que l'agafem!

Entorns de Tam Coc

Intentem anar a un temple però comença a tronar... així que girem cua i tornem a l'hotel on ens refugiem de la pluja fins l'hora de sopar, però quan intentem sortir per sopar fora... comença a ploure de nou, així que sopem a l'hotel que no està pas malament.

Buda feliç a Bai Dinh
Interior d¡un dels temples a Bai Dinh

Antiga capital  i ciutadela (durant un temps) Hoa Lu
Decoració de bonsais fora dels temples de Bai Dinh

L'endemà comença la nostra exploració dels voltants de Tam Coc, tot i la bruma i el cel tapat tenim sort i no ens plourà en tot el dia. Iniciem el dia, tal i com ens va recomanar la noia de les motos i amb raó, anant a visitar la zona de temples de Bai Dinh. Allà es troba el temple busdista més alt del sud-est asiàtic i un complex de temples budistes en fila fins al riu. Així sí... estan en fila però en baixada que després serà pujada... i l'humitat no ajuda a estar empapats de suor... En un parell d'horetes hem recorregut els temples principals, ara toca anar cap a  Hoa Lu, l'antiga capital de Vietnam, és a dir, el que ara vindria a ser una ciutat antiga amb algunes restes de palaus.

La nostra barquera a Trang An
Exemple d'entrada de cova pels entorns de Trang An

Com sempre ens toca pagar parking de moto, tot i que podríem haver aparcat una mica més lluny i no pagar... i passat el migdia anem finalment fins l'entrada de la cova Trang An, el complex de coves més gran de l'àrea i on pots triar entre tres rutes en barca, de 3h. Prenem la primera que passa per 9 coves i 3 temples, la qual ens havia recomanat una noia catalana que vam trobar al hostel de Cat Ba. El que hem d'esperar a ser 4 persones per iniciar la ruta, doncs les barquetes són de 4. Al cap de 10 minuts apareix "una parella" vietnamita que també farà la ruta 1. Diem "parella" perquè la diferència d'edat és molt considerable... i a l'inici pensàvem que era pare i filla! La ruta de 3h amb barca de rems no està malament, tot i que els vietnamites posen música (romàntica)...

A la pagoda Bich Dong
Fent la vietnamita entre arrossals
Explorant una de les coves a la zona

Estenem el lloguer de moto per un dia més i visitem la vall dels ocells "Bird valley", que bàsicament és un parc on hi ha un resort i hi ha una petita llacuna on s'observen algunes aus. Si vas en família és una bona opció, sinó no val gaire la pena pel preu que pagues... però s'ha de provar, a més hi ha un parell de coves per visitar.

Des de dalt de la Mua Cave!
Vistes des de Mua Cave

Entorns de Tam Coc

De camí parem a la pagoda Bich Dong, construïda en una roca aïllada per un estany ple de nenúfars. El paisatge és molt maco i tot i no ser una pagoda molt gran, és maco de veure i de pujar fins a dalt de la pagoda. Després deixem una estona la moto per anar caminant fins a la pagoda de Tahi Vy, el camí val la pena fer-ho a peu, estem envoltats d'arrossals i d'un paisatge similar a Cat Ba però a terra ferma.

Una de les cimes de la Mua Cave i el seu entorn
Esther estil asiàtic

Per acabar el dia anem en moto fins a Mua Cave, on al contrari del que el seu nom pot indicar, no és pas una cova, és un temple a dalt d'una muntanya des d'on es tenen unes vistes espectacular (sort, perquè després de la suada que fots pujant...). A més, es troba dins d'un resort, però el resort està molt ben cuidat i integrat al paisatge, de fet, és agradable passejar per dins d'aquest, a part de que pots trobar cabretes pul·lulant per allà xD

Escales i més escales per pujar a la Mua Cave,
que no és pas una cova com el seu nom
pot fer-nos creure

Per ara finaltza la nostra ruta per Tam Coc, però hi tornarem després de Mai Chau.

Detall nenúfar

Unes cabretes pel recinte de la Mua Cave

I a Tam Coc i els seus entorns podríem afegir fotos i fotos, però us hem intentat deixar un petit resum de la bellesa del lloc. On després de visitar Mai Chau i tornaríem a passar una altra nit i un dia i mig sencers.