10/7/19

Benvinguts a l'hivern kiwi: re-visitant Christchurch i Oamaru

19-20 juny

Després d'un vol "nocturn" de 9 hores des de Singapur arribem a la ciutat més gran de l'illa sud: Christchurch. La ciutat al 2011 va patir un fort terratrèmol (6.3 en l'escala de Richter) i quan vam visitar-la al 2015 realment era una ciutat mig destruïda... avui ha canviat molt. El centre torna a existir amb tot de botigues i bars/restaurants, hi ha moltes construccions en marxa i la ciutat no fa aquella por/pena de quan vam anar farà 4 anys.

La falguera clàssica kiwi:
Benvinguts a Nova Zelanda
Welcome to Oamaru

I a Nova Zelanda el viatge canvia molt, tenim cotxe! Torno a conduir després d'uns quants mesos, però per l'esquerra i amb un cotxe amb canvi automàtic. No és el primer cop, però necessito uns minuts per acostumar-me. A part del canvi de país, de pressupost, de llibertat de moviments, etc, el gran canvi és la temperatura... arribem d'estar a més de 30 graus i no baixar de 25ºC a... aterrar amb 0ºC... El primer dia a Christchurch el patim però bé... a més que, en el hostel on estem, el tema calefacció no ho porta bé...

Oamaru i el seu moll ple d'ocells
Com un hàmster poc hàbil
Decidim sortir a passejar pels jardins botànics però veiem que al museu de la ciutat fan una exposició sobre l'Antàrtida, així que, veient que és gratis (a donació), hi entrem. A més et fan a més un tour amb una guia! Acabem passant una bona estona al museu i quan sortim ens queden pocs minuts de llum (ara el sol surt a les 8am i marxa a les 17h... estem als dies més curts de l'any... . Aprofitem els últims raigs de llum fent una volteta pel jardí botànic de forma ràpida i després anem cap al centre, la zona més comercial. Tot el centre està molt canviat des de l'altre cop que hi vam anar que era dos o tres anys després del gran terratrèmol que va patir la ciutat. Acabem sopant fora en un tipus de food court on prenem un plat de menjar tailandès i un altre canadenc (la putin!) a veure si així entrem en calor... perquè fot una rasca... a les 9pm som al llit... entre el fred i el cansament de tot el dia i el viatge...

La meva senyal de trànsit preferida

I... semblen (pingüins) però no ho són!
Són tipus cormoran

Els nostres primers lleons marins del viatge ;)
Oamaru

Deixem Christchurch després d'esmorzar a l'habitació (el lloc més càlid del hostel..) i ens dirigim a Oamaru on passarem la nit. Fem una parada tècnica a Timaru per estirar les cames i que ens toqui una mica l'aire i el sol. Per sort el nou allotjament és molt més càlid que el de Christchurch... així que dinem i ens anem a fer una volta. Veiem alguns canvis a la ciutat en la que fa 4 anys havíem passat un parell de nits. La zona de les casetes dels pingüins blaus (lloc on els vam veure sense pagar res i on també se'ns va acabar la bateria de la càmera...) ara està tancat, mentre que on fan "el show" dels pingüins està obert el tros de costa durant el dia fins una hora abans de la posta de sol que és quan en teoria tornen els pingüins i has de pagar per veure-ho. Cosa que no farem... Tornem al hostel per fer el check-in i tornem a sortir per fer una volta "pel centre", ie, el carrer principal on ja estan tancant les botigues. Al final decidim que no anirem a buscar pingüins aquesta nit i tornem per sopar i descansar. A veure si demà som capaços de llevar-nos una mica abans... doncs el fred ens ha fet mandrosos...

Cormoran (pied shag)

Els lleons marins més feliços del món
I a partir de demà comença la nostra exploració de llocs nous a NZ :)