11/8/19

L'odisea d'arribar a Costa Rica

14-15-16 juliol (ja no sabem en quin dia vivim...)

Bé, el vol de Auckland a Houston surt amb una hora de retard perquè hem estat esperant uns quants passatgers i fins que no han estat tots no hem sortit (venien d'altres vols). Pel davant tenim un vol de més de 13h, per tant, en teoria, és fàcil recuperar l'hora perduda. Però resulta que no serà així...

Arribem a Houston (ahir o avui) hem tornam a creuar el fus horari i per tant visquem un mateix dia dos cops (per segon cop tenint en compte l'altre viatge de volta al món).  El retràs del vol fa que nosaltres només tinguem una hora en comptes de dues per passar el control de seguretat de EEUU... recollir les bosses (a nort amèrica és així...) passar-les pel controlador i anar a la gate que toqui.

Per començar no ens fan passar més ràpid pel control de passaports (i sempre passen davant els americans...), ie, passem com 30min de cua... després, a sobre de la cua d'immigració, al Teixi li fan fer un control extra... fantàstic... recollim les bosses anem corrents per passar-les per poder-les deixar de nou perquè les embarquin i... massa tard... (de fet érem a la cua d'immigració que el nostre vol ja estava embarcant...).

Maleïts americans! Bé, ara toca anar al mostrador de United perquè et recol·loquin a un altre vol (que ja vam veure que no hi ha fins l'endemà...), reclamar a Air NZ... Ens donen vols nous per demà ben aviat però via Panamà! I a sobre l'enllaç del vol és de 50min... mare de déu... ja veurem si demà tornem a perdre o no l'enllaç... Air NZ és super lenta, tardem una bona estona en trobar algú de la companyia. Cal dir, que no som pas els únics, de fet quasi tot l'avió tenia un enllaç, però clar no tots tan apurats. Air NZ et reserva un hotel (Hilton) i allà mateix tens un tickets per sopar i esmorzar. El transport està inclòs perquè són uns shuttle bus que tenen el propis hotels.

Tot això després de com 4h d'aterrar a EEUU... arribem a l'hotel que no sabem ni en què dia ni hora vivim... a part de la mala llet i la preocupació pels vols de demà. I clar... arregla les coses per Costa Rica... per sort el cotxe el vam llogar un parell de dies després d'arribar... Baixem a sopar on el Teixi demana mil coses per gastar els tickets xD en posem les botes i intentem dormir... doncs a les 5am ens tornem a llevar...

De nou a l'aeroport de Houston, cues però hem anat amb molt de temps. Creuem els dits perquè el vol surti en hora... avisem igualment als azafatos... que cal comentar que des de que aterres a Amèrica sents parlar quasi més castellà que no pas anglès donada la gran quantitat d'immigració sud-americana que hi ha.

Sortim corrents de l'avió per anar al nou gate que just està... a l'altra punta de la terminal!!! No pensava que l'aeroport de Panamà city fos tan gran!!!! Arribem a la gate corrents i ... retràs!!! L'avió està retrasat 40min!! De fet, la tripulació està allà fora esperant que arribi l'avió i ens veuen arribar corrents xD A nosaltres ens va de conya el retràs perquè vol dir que agafarem els vol i que les maletes arribaran!

Gràcies al retràs també vam tenir temps de comprar-nos alguna cosa per menjar. I això ens va fer adonar de com de car podria ser Costa Rica i/o Panamà! Ok.. érem a un aeroport... però...

Per fi a Costa Rica (a San José)! Per arribar al hostel toca agafar taxi (taxi oficial) que surt a el "mòdic" preu de 30$, sí dollars americans....
I tot i ser fosc hi ha un parell de supers al costat i ens han dit que la zona (Los Yoses) és segura, així que anem al super per comprar-nos el sopar i productes de subsistència. Els preus són més cars que a NZ, ie o com a Europa o més cars! De 2-4 eur el kilo de pomes!!! O_O bé... com ja ens havíem imaginat pel que havia llegit Costa Rica ens sortirà cara...

(Sorry, no tenim fotos de les nostres peripècies pels aeroports ni de Houston, vaja de l'hotel...)